Regulamin
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin (dalej: Regulamin) określa w szczególności:
- zasady dokonywania zakupów usług za pośrednictwem strony internetowej zatorturystyka.pl (dalej: Strona, Portal internetowy);
- zasady dokonywania zwrotów usług zakupionych za pośrednictwem Strony;
- tryb postępowania reklamacyjnego;
- zasady ochrony danych osobowych podmiotów dokonujących zakupów poprzez Stronę.
2. Definicje
- Właściciel:
- Właścicielem i prowadzącym sklep internetowy działający pod adresem zatorturystyka.pl jest Proadax Adam Czop mająca siedzibę działalności gospodarczej pod adresem: ul. Grunwaldzka 5, 32-640 Zator posiadająca NIP: 6762288959, REGON: 122806042
- kontakt z Portalem internetowym można uzyskać od pn. do pt. w godz. 8.00-16.00, pod adresem poczty elektronicznej biuro@zatorturystyka.pl bądź przy wykorzystaniu czatu dostępnego na każdej podstronie.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, dokonująca zakupów za pośrednictwem Portalu internetowego w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupów za pośrednictwem Portalu internetowego.
- Konsument – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych dokonująca zakupów za pośrednictwem Portalu internetowego. w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Ogólne zasady funkcjonowania Sklepu internetowego
- Firma Proadax Adam Czop prowadzi sprzedaż usług poprzez witrynę internetową zatorturystyka.pl za pomocą sieci Internet.
- Przeglądanie usług umieszczonych na Stronie jest możliwe przy wykorzystaniu urządzenia z dostępem do sieci Internet za pomocą odpowiednich przeglądarek stron internetowych (tj. przykładowo: (Internet Explorer; Google Chrome; Safari; Opera; Mozilla Firefox; Siri)
- Informacje znajdujące się na Stronie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.
§ 2. Zasady dokonywania zakupu usług za pośrednictwem Portalu internetowego
1. Ceny usług
- Ceny usług podane na Stronie wyrażone są w walucie polskiej (złoty polski). Podane ceny są cenami brutto, co oznacza iż uwzględniają należne podatki i opłaty.
- Cena podana na Stronie jest ceną ostateczną, wiążącą Właściciela, a po złożeniu zamówienia także Klienta.
- Wyjątek stanowi sytuacja, gdy klient zamierza zakupić większą ilość usług. Klient może wówczas wnioskować o kod rabatowy od Właściciela.
- W przypadku akceptacji nadania rabatu Klientowi przez Właściciela, Klient otrzyma indywidualny kod, który zostanie mu wysłany na podany adres e-mail.
- Kod rabatowy wykorzystuje się jednorazowo, wpisując go w odpowiedniej rubryce, przed dokonaniem płatności.
- Podane ceny Usług uwzględniają koszty dostawy.
2. Zakup usług / składanie zamówień
- Portal internetowy służy wyłącznie do sprzedaży usług należących do Firmy Proadax Adam Czop oraz podmiotów z nim współpracujących.
- Zakup usług następuje za pośrednictwem Strony.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży usług jest złożenie zamówienia przez Klienta. Z chwilą opłacenia zamówienia, Właściciel zobowiązany jest do zrealizowania zamówienia.
- Zamawiając usługę, Klient dokonuje jego wyboru, w sposób właściwy i adekwatny dla danej usługi.
W celu anulowania / modyfikacji zamówienia Klient powinien skontaktować się z Właścicielem za pomocą środków komunikacji określonych w § 1 pkt. 2 niniejszego Regulaminu. Właściciel zastrzega sobie możliwość odmowy anulowania zamówienia na każdym etapie zamówienia, jeżeli wiązałoby się to z uszczerbkiem dla Właściciela.
- Portal internetowy umożliwia dokonanie zakupów po uprzedniej rejestracji w Portalu internetowym.
- Rejestracji dokonuje się poprzez podanie danych rejestracyjnych, w tym prawidłowego adresu poczty elektronicznej oraz zatwierdzenie danych rejestracyjnych poprzez Klienta.
- Rejestracja w Portalu internetowym umożliwia korzystanie z indywidualnego konta Klienta, w ramach którego Klient ma dostęp do informacji dotyczących historii zamówień, możliwości monitorowania statusu zamówienia etc.
- Zakupów dokonuje się poprzez dodanie danej usługi do koszyka przy wykorzystaniu przycisku „Dodaj do koszyka”.
- Po dodaniu usługi do koszyka, usługa zostaje przeniesiony do zakładki „Koszyk”.
- Zakładka Koszyk umożliwia dodanie nieograniczonej liczby usług. Usługi są przechowywane w zakładce „Koszyk” do 24h. Czas przechowywania usług w koszyku może ulec skróceniu w przypadku zmiany dostępności danej usługi.
- W celu zakończenia zakupów należy przejść do zakładki „Koszyk” i użyć przycisku „Przejdź do kasy”
- Po przejściu do kasy, w celu potwierdzenia zamówienia należy wprowadzić dane niezbędne do realizacji zamówionych usług (zakładka „Zamówienie”).
- W zakładce „Zamówienie” znajdują się także informacje dotyczące płatności. Informacje znajdujące się w zakładce „Zamówienie” są wiążące dla Właściciela, a po potwierdzeniu zamówienia przez Klienta (poprzez przycisk „Kupuję i płacę”), także dla Klienta (Złożenie zamówienia związane jest z obowiązkiem zapłaty za usługi objęte zamówieniem).
3. Płatności
- Płatność za zamówione usługi możliwa jest przy wykorzystaniu systemu płatności online serwisu PayNow prowadzonego poprzez witrynę internetową: paynow.pl
- Dokonanie przez Klienta płatności za zamówione usługi stanowi warunek zawarcia umowy sprzedaży usług oraz warunek wystąpienia obowiązku realizacji zamówienia przez Właściciela.
- Po prawidłowym dokonaniu płatności, na podany przez Klienta adres e-mail zostanie wysłana wiadomość elektroniczna potwierdzająca dokonanie zamówienia przez Klienta. W treści wiadomości Klient otrzyma indywidualny numer zamówienia, którego podanie umożliwiać będzie m.in ustalenie statusu realizacji zamówienia.
4. Realizacja zamówienia
- Właściciel przystępuje do realizacji zamówienia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia przez Klienta.
- Zamówienia dostarczane będą do klienta za pomocą poczty elektronicznej.
- Właściciel ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za rzetelną realizację zamówionych usług.
- Całkowity termin realizacji zamówienia nie może przekroczyć 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia przez Klienta.
- Realizacja zamówionych usług jest wykonywana dla osób składających zamówienie z Polski.
§ 3. Odstąpienie od umowy, gwarancja, rękojmia
1. Prawo odstąpienia
- Klient będący jednocześnie Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania usługi. W razie odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za nieważną, a wzajemne świadczenia podlegają zwrotowi.
- Odstąpienie od umowy wymaga złożenia przez Klienta będącego jednocześnie Konsumentem oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Oświadczenie może być złożone w dowolnej formie, w taki sposób aby Właściciel mógł dowiedzieć się o odstąpieniu od umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu dla swej skuteczności musi zostać wysłane do Właściciela przed upływem wskazanego powyżej 14-dniowego terminu.
- W celu realizacji prawa do odstąpienia od umowy, zamówiona usługa zostanie wyłączona / wstrzymana
- Płatność dokonana za usługi objęte odstąpieniem od umowy zostanie zwrócona na podany numer rachunku bankowego w ciągu maksymalnie 21 dni od dnia otrzymania oświadczenia od Klienta.
2. Reklamacje
- Właściciel dokłada wszelkich starań aby sprzedawane za pośrednictwem Portalu internetowego usługi były wykonane w sposób profesjonalny zgodny z posiadaną wiedzą.
- W przypadku wystąpienia wad ukrytych lub prawnych w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego bądź w przypadku wystąpienia niezgodności usługi z umową, Klientowi przysługuje prawo do reklamacji.
- Klient może zgłosić reklamacje na adres mailowy biuro@zatorturystyka.pl.
- W przypadku braku danych niezbędnych do rozpatrzenia roszczenia wynikającego z gwarancji bądź rękojmi, Właściciel zgłosi się do Klienta o uzupełnienie powyższych danych.
- Właściciel jest zobowiązany w terminie 21 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zawiadomienia o zgłoszeniu reklamacji/rękojmi do ustosunkowania się do roszczenia klienta i powiadomienia Klienta o sposobie dalszego postępowania.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Właściciel niezwłocznie usunie wadę lub zrealizuje jeszcze raz usługę. Powyższe pozostaje bez wpływu na możliwość złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- W przypadku braku możliwości usunięcia wady usługi Właściciel zwróci Klientowi należność niezwłocznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- W sytuacji negatywnego rozpatrzenia reklamacji, jak również w przypadku dochodzenia przez Klienta roszczeń, Klient może rozwiązać spór bez udziału sądu powszechnego, korzystając z mediacji lub sądownictwa polubownego.
3. Rezygnacja z zamówienia
- W szczególnych przypadkach istnieje możliwość rezygnacji z uprzednio złożonego zamówienia przez Klienta.
- Warunkiem rezygnacji z zamówienia jest właściwe poinformowanie Właściciela o zamiarze rezygnacji z zamówienia za pomocą środków komunikacji wskazanych powyżej oraz uzyskanie od Właściciela zgody na rezygnację z zamówienia.
- W sytuacji uzyskania przez Klienta zgody Właściciela na rezygnację umowę uznaje się za niebyłą.
§ 4. Zasady dotyczące dokumentowania sprzedaży
- Sprzedaż usług dokonywana przez Właściciela na rzecz Klientów dokumentowana będzie każdorazowo fakturą VAT w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
- Faktura VAT będzie dostarczana Klientowi każdorazowo po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia w zakładce „Zamówienie”.
§ 5. Zasady ochrony danych osobowych oraz pliki cookies
1. Dane osobowe oraz ich ochrona
- Administratorem Danych Osobowych Klientów Portalu internetowego jest Firma Proadax Adam Czop mająca siedzibę działalności gospodarczej pod adresem: ul. Grunwaldzka 5, 32-640 Zator, posiadająca NIP: 6762288959, REGON: 122806042
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO) oraz innych przepisów o ochronie danych osobowych.
- Dane osobowe Klientów będą wykorzystywane przez Właściciela jedynie dla celów wykonania przez Właściciela umowy oraz realizacji zamówienia.
- Udostępnienie przez Klientów danych osobowych jest dobrowolne. Należy jednak podkreślić, że bez ich podania nie jest możliwe wykonanie umowy oraz realizacja złożonego zamówienia, w tym wystawienia dowodu sprzedaży (faktury VAT) oraz wysyłki produktów.
- Bez odrębnej zgody Klienta dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych osobowych.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz możliwość ich poprawiania.
- Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie w celach marketingowych swoich danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych w celu przekazywania Klientowi materiałów reklamowych oraz informacji o akcjach promocyjnych, marketingowych, w tym na przesyłanie Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej newslettera.
- Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za treść danych wprowadzanych przez Klientów.
2. Pliki COOKIES
- Podczas korzystania ze Strony w komputerze Użytkownika zapisywane są krótkie informacje tekstowe w formie tzw. cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron, internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio, wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
- utrzymania sesji Użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
- dostarczania Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
- Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystania z niektórych usług w ramach Systemu. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
- Zgoda na przechowywanie ciasteczek – Przez korzystanie ze Sklepu internetowego Użytkownik wyraża zgodę na przechowywanie ciasteczek w jego urządzeniu w celach wskazanych powyżej. Jeżeli przeglądarka internetowa nie zostanie skonfigurowana przez Użytkownika w sposób wyłączający możliwość przechowywania ciasteczek na urządzeniu, niniejsza witryna zainstaluje ciasteczka niezwłocznie po jej załadowaniu. Jeśli Użytkownik chce cofnąć zgodę na przechowanie ciasteczek w jego urządzeniu, może to uczynić w ten sposób, że samodzielnie usunie zainstalowane ciasteczka poprzez odpowiednie wykorzystanie ustawień wykorzystywanej przeglądarki internetowej. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji należy wykorzystać opcję „pomoc” wykorzystywanej przeglądarki.
§ 6. Dodawanie obiektów oraz ogłoszeń przez użytkowników
- Klikając odnośnik „Dodaj obiekt” lub „Dodaj ogłoszenie” użytkownik oświadcza, że zapoznał się z regulaminem dodawania nowych treści oraz wyraża zgodę na opublikowanie materiału w serwisie zatorturystyka.pl.
- Obiekt / ogłoszenie musi zostać opatrzone imieniem i nazwiskiem lub samymi inicjałami (np. Adam Kowalski, AK).
- Zabrania się dodawania informacji niezgodnych z polskim prawem, nieprawdziwych, zawierających treści wulgarne, erotyczne itp.
- Dodając nowy obiekt lub ogłoszenie użytkownik oświadcza, że dysponuje prawami autorskimi upoważniającymi go do publikacji zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Administrator serwisu zatorturystyka.pl zastrzega sobie prawo do edycji przesyłanych materiałów, obróbki załączonych materiałów zdjęciowych oraz filmowych.
- Decyzja o opublikowaniu, bądź odrzuceniu nadesłanego obiektu / ogłoszenia należy do administratorów serwisu zatorturystyka.pl.
- Administrator nie ma obowiązku publikowania wszystkich materiałów przesłanych poprzez formularz, nie musi również podawać przyczyn, z których nadesłane obiekty zostały odrzucone.
- Użytkownik klikając odnośnik „Dodaj obiekt” akceptuje klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu publikacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).
§ 7. Opinie i komentarze
- Każdy użytkownik ma prawo dodawać opinie do obiektu, przy których system komentarzy jest otwarty.
- Administracja zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi: wulgarnych, obraźliwych, o niskim poziomie merytorycznym, odbiegających od tematu, nieczytelnych, naruszających dobra osobiste, promujących produkty, firmy lub inne portale internetowe.
- Użytkownik decydujący się na publikację opinii zgadza się na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie z dania 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez Użytkowników.
§ 8. Błędy i nadużycia
- Użytkownik, który dostrzegł błąd lub nadużycie w Portalu zatorturystyka.pl, może ww. błąd lub nadużycie zgłosić poprzez opcję „Zgłoś błąd„ na stronie każdego z obiektów.
- Administracja zobowiązuje się rozpatrzyć zgłoszenie w terminie nie dłuższym niż 2 dni robocze. Jednocześnie Administracja nie ma obowiązku udzielania odpowiedzi na zgłoszenie, bez względu czy zostało uznane za słuszne, czy nie.
§ 9. Zmiany w regulaminie
Administracja zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie Portalu bez konieczności informowania o tym Użytkowników.
§ 10. Postanowienia końcowe
Niniejszy regulamin zostaje opublikowany oraz wchodzi w życie z dniem 2021.01.18 o numerze wersji: 1.0.